Akkreditering til statsbesøg fra Nederlandene

Regentparret modtager Nederlandenes Kongepar Hans Majestæt Kong Willem-Alexander og Hendes Majestæt Dronning Máxima i Danmark den 17.-19. marts 2015. Det bliver et statsbesøg, der sætter fokus på et tema, som optager begge lande: den grønne innovative vækstdagsorden. Statsbesøget vil desuden omhandle de to landes samarbejde inden for medico- og uddannelsessektoren.

H.M. Kong Willem-Alexander og H.M. Dronning Máxima var i 2013 på et kort officielt besøg i Danmark, som led i en række introduktionsbesøg Kongeparret foretog i Europa efter tronoverdragelsen i Nederlandene. Det forestående statsbesøg har til formål at styrke relationerne og de fælles interesser mellem Danmark og Nederlandene. Programmet åbner mulighed for, at de to lande kan udveksle erfaringer omkring grøn innovativ vækst samt sætte fokus på medico- og uddannelsessektoren. Danmarks kompetencer inden for disse områder vil blive præsenteret for den officielle delegation og de omkring 40 virksomheder, som Nederlandenes Kongepar får følge af i erhvervsdelegationen.

Presseprogram og akkreditering

Akkreditering og pool ansøgning til statsbesøg fra Nederlandene foregår via IPC (International Press Centre) på hjemmesiden www.ipc.um.dk. Akkreditering og pool ansøgning åbner tirsdag d. 3. marts kl. 12.00 og lukker torsdag d. 12. marts kl. 13.00.

Presseprogrammet for besøget kan ses på IPC's hjemmeside. Oplysninger om statsbesøget bliver løbende opdateret på IPC’s hjemmeside www.ipc.um.dk.

Kongehuset

Kommunikations- og pressechef Lene Balleby, tlf.+45 33 40 25 29
Kommunikationskoordinator Kirsten Baltzer Kahr, tlf. +45 33 40 25 21

Udenrigsministeriet